ADÓ 1%

Adója 1%-át felajánlhatja a Szentlőrinci Általános Iskola Szülői Szervezete számára is: 19035316-1-02

MICROSOFT INNOVATÍV ISKOLA

ISKOLAGYÜMÖLCS PROGRAM

„Látogatás Székelyföld szívébe” – 2022. április 8-12. – Szentlőrinci Általános Iskola és AMI

„Látogatás Székelyföld szívébe” – 2022. április 8-12.  – Szentlőrinci Általános Iskola ás AMI

1. nap:

Április 8-án hajnalok hajnalán indultunk Erdélybe. Sokan nem tudtak aludni sem, mert nagy izgalommal várták, hogy megérkezzünk. Hosszú utunk első állomása Erdélyben Gyulafehérvár volt,  ahol megtekinthettük a majdnem ezer éves templomot. A magyar történelem néhány nagy alakjának is láthattuk a sírját. Itt temették el a Hunyadi család férfi ágát, köztük a törökverő Hunyadi Jánost. Tettünk egy sétát a hatalmas várban, majd kaptunk egy óra vásárlási időt, mielőtt újra buszra szálltunk. Vásárlás közben megcsillogtathattuk angol tudásunkat, mivel a legtöbb árus nem beszélt magyarul, vagy csak egy keveset. Nagyon szép volt a templom és a vár épület is. Nagyon szép volt a kilátás is. Majd útnak indultunk, és láttuk a gyönyörű hegyeket, melyeknek csipkés csúcsait hó födte. Ez nekünk, kis Magyarországon élő magyaroknak elég furcsa volt, mert mi nem igazán látunk havat áprilisban.  Következő úticélunk, egyben állandó szálláshelyünk Tusnádfürdő volt, ahol remek étellel vártak minket, finom paprikás krumpli volt.

2. nap:

Prázsmáron meglátogattuk a különleges alaprajzú erődtemplomot, amely az UNESCO világörökség része. Ezt az erődtemplomot a keresztes hadjáratból visszatérő lovagok 1218-tól kezdték el építeni. A 15. századi török támadás ellenére 12 méter, hármas védfalrendszerrel erősítették meg, a belső várfalba 275 kamrát alakítottak ki, ez ostrom idején lakókabin, békeidőben terménytároló funkciót töltött be. A várfal külső felén lőrések és szuroköntő nyílások, belül 2 méter széles őrjárat fut körbe. Közel 50-szer ostromolták tatár, török és moldovai seregek, de csak Báthori Gábor erdélyi fejedelemnek sikerült bevennie 1611-ben.

A következő állomásunk Csernáton volt, ahol egy múzeumot néztünk meg. Sok szerszámot, csépelőgépeket, régi mezőgazdasági eszközöket, gépeket láttunk. Néhány népi szokást is megismertünk (pl.: tojásfestés, tojásírás).A Haszmann Pál Múzeum kertjébe át telepített székely házak, székely kapuk, vízi malom, nagyon érdekes látnivalók voltak.

Kézdivásárhelyen a céhes múzeum vendégei voltunk, itt egy kicsit visszarepültünk a múltba.Majd felmentünk Nyergestetőre, Székelyföld híres emlékhelyére, ahol kopjafaerdővel állítottak emléket az 1848-49-es forradalom és szabadságharc hőseinek. Megnéztük a híres csíksomlyói kegytemplomot, ami csodálatosan nézett ki. Közelebbről is láthattuk a sebzett arcú Mária szobrot. Ezután Csíkszereda legfontosabb nevezetességét, a Mikó várat tekinthettük meg.

Nagyon jól éreztük magunkat, és sok élménnyel, tudással gazdagodtunk. Egy életre szóló élményt szereztünk.

3. nap:

Meglátogattuk Parajdot, ahol a világ egyik legnagyobb sóbányája található. Következő állomásunk Szováta volt, ahol megtekinthettük a Medve-tavat, ami arról híres, hogy sok sót tartalmaz. Aztán ellátogattunk a korondi fazekas vásárba, ahol apró ajándékokat vásárolhattunk. Farkaslakán tiszteletünket tettük Tamási Áron sírhelyénél. Székelyudvarhelyen megtekintettük a szoborparkot.

4. nap:

A 4.napon megismertük Erdély természeti csodáit. Madéfalva és a Gyergyói-medence után az első megállónk a Pongrác-tető volt, ahol hógolyóztunk és fényképezkedtünk. 1250 méter magasan voltunk. Utána megnéztük a Békás-szorost. Ameddig lehetett, busszal mentünk, majd gyalog folytattuk utunkat a szorosban. Miután megcsodáltuk a Békás-szorost ellátogattunk a Gyilkos-tóhoz. Az idegenvezető elmesélte a tó legendáját és történetét. A  tó be volt fagyva, ám így is gyönyörű volt. A havas tájról szép fotókat is készítettünk.

5. nap:

Az utolsó nap reggelén nagyon korán keltünk. Hazafelé ellátogattunk a Fogarasi várhoz. A vár felújítás alatt volt, ezért kevesebbet láthattunk belőle, ám a vár helységeiben berendezett kiállítást meg tudtuk tekinteni. Ezután elindultunk Magyarországra, átkeltünk a határon, s egy nagyon hosszú buszos utat a hátunk mögött hagyva szerencsésen hazaértünk.